...

Regler og kostholdsmeny på bokhvete grøt, anmeldelser av de som har gått ned i vekt

Bokhvete grøt har skapt stor interesse som et effektivt vekttap alternativ. Denne posten oppsummerer regler og kostholdsmeny på bokhvete grøt, med nøkkelfunksjoner som å regulere kostholdet og spise riktig, og fordelene som gjentatt vekttap og stabilt blodsukker. Anmeldelser av de som har gått ned i vekt etter å ha fulgt bokhvetemenyen, bekrefter at det er et velfungerende system som gir oppmuntrende resultater.

Når du går ned i vekt, brukes ofte en type produkt. Bokhvete grøt diett vil være et utmerket alternativ, fordi det beholder en følelse av fylde i lang tid. Grøt gir raskt en energiøkning til kroppen, er nyttig i vitaminsammensetningen og er enkel å tilberede. Du kan følge en diett etter å ha konsultert en lege og blitt kjent med kontraindikasjoner. Mange kommer godt med å vite hvordan de lager bokhvete grøt..

Er det mulig å gå ned i vekt på bokhvete

Bokhvete-slanking gir utmerkede resultater, som varer fra tre dager til to uker. På grunn av den høye ernæringsmessige verdien av bokhvete grøt, tolereres kostholdet lett. Totale kalorier per dag er omtrent 970 kalorier, men sult føles ikke. Bruk av korn med opprinnelig stor overvekt fører noen ganger til et tap på opptil 15 kg på 14 dager, overflødig fett forbrennes og cellulitter fjernes.

Hvis du følger en diett, kan du bare spise bokhvete grøt, dampet på en spesiell måte. Viktige regler for å ta bokhvete grøt er avvisning av krydder og salt, forbudet mot å spise etter seks om kvelden. I tillegg til å gå ned i vekt, hjelper kostholdet med å rense kroppen, rydder opp leveren og nyrene, forbedrer velvære, hudtilstand.

bokhvete

Hvordan gå ned i vekt på bokhvete

Under dietten er det bare tatt bokhvete for vekttap og flere produkter fra et lite utvalg. Den viktigste følgesvennen for grøt er en prosent kefir. Det er lov å drikke det sammen med frokostblandinger eller hver for seg (ved sengetid), det hjelper å ikke «løsne», gir en følelse av fylde. Bokhvete diett innebærer bruk av rent vann av jenter og kvinner opptil 2 liter per dag, samt å ta multivitaminer.

En gang hver 2-3 time må du spise dampet bokhvete grynkjerner i små porsjoner, drikke vann mellom måltidene. Hvis du føler deg sterk sult, er det lov å introdusere noen få ferske grønnsaker i kostholdet og en ekstra del av retten, hvis du ikke har råd. Ernæringsfysiologer råder, før du mister vekt på bokhvete grøt, tilbringe en lossingsdag på den. Hvis sensasjonene er hyggelige, vekten er borte, kan du fortsette dietten.

Nyttige regler for ernæring etter en diett og en jevn utgang fra det vil være nyttige for alle å miste vekt:

• gradvis komme ut av prosessen: til frokost spis egg og brød, til lunsjsuppe eller kjøttsalat, til frokostblandingen;
  • inkluderer grønnsaksalater, fisk, fjærkre uten fett, usøtet frukt;
  • bare en gang i uken, tillat deg et av de forbudte produktene).

Kontraindikasjoner for en diett på bokhvete er følgende faktorer, der det ganske enkelt er farlig å overholde kostholdet:

• svak immunitet;
  • lavt hemoglobin, lavt blodtrykk;
  • diabetes mellitus, graviditet, amming;
  • kroniske sykdommer;
  • overvekt mindre enn 5 kg.

Bivirkninger fra å følge en bokhvete diett kan være følgende:

• tretthet, apati, døsighet;
  • hodepine;
  • uførhet.

Hvordan damp bokhvete over natten

Det mest effektive og populære kostholdet er dampet bokhvete, som må tilberedes på en spesiell måte. Et halvt kilo frokostblanding hell halvannen liter kokende vann, pakk kjelen med et teppe over natten. Termos vil i tillegg opprettholde temperaturen på parabolen, noe som gjør at du kan konsumere grøt i lang tid .. Mengden bokhvete grøt beregnes per dag.

Dampet bokhvete

Hvordan koke bokhvete for vekttap

For å gjøre dietten på bokhvete mer mangfoldig, kan grøt kokes, og ikke fordampes, men dette gjøres på lignende måte. Hell frokostblandingen med kaldt vann om kvelden i forholdet 1: 2, kok opp og la det småkoke med lokket åpent på høy varme til fuktigheten fordamper. Dekk til, vent ytterligere seks minutter, dekk pannen med et teppe over natten. Del grøten i porsjoner om morgenen. Hvis det er kefir i kostholdet, hell det med frokostblandinger eller drikke en halvtime etter å ha spist.

Bokhvete slankende diett

Et bokhvete-kosthold som er vanlig blant kvinner, har mange positive egenskaper: det forbedrer kroppens tilstand, eliminerer fett og cellulitter. De første fem kiloene med overflødig kroppsvekt går på en uke, og hvis kostholdet følges, er det mulig å miste 15-20 kg i løpet av en halv måned. For å opprettholde normal vekt, gjenta prosessen to ganger i året. I tillegg til en stiv mono-diett, er det et lett alternativ – det er lov å legge hard ost, grønne grønnsaker, frukt, kokt magert kjøtt til bokhvete.

Et kosthold med bokhvete for vekttap i en uke eliminerer et par kilo når bare grøt, kefir og noen ganger epler er inkludert i kostholdet. Du bør forlate sauser, krydder, ketchup, majones, melk. For å forbedre smaken er det lov å tilsette litt tørket frukt (5-6 frukt av tørkede aprikoser eller svisker), en teskje honning, fersk løk eller grønn løk, vegetabilsk olje og naturlig yoghurt til grøten.

Forbudet mot å spise under dietten gjelder bananer, druer, persimmoner, fettholdig kjøtt. Det er uønsket å drikke naturlige juice som øker appetitten, drikker sjokolade og kullsyreholdige drikker. Gjør utgangen jevnt – ikke misbruk de forbudte matvarene, ellers vil fettet komme tilbake i et økt volum. For å opprettholde effekten, introduser du proteiner, kjøtt, fisk, grønnsaker jevn inn i dietten.

Mono-kosthold

Det enkleste alternativet som er tilgjengelig anses som en bokhvete mono-diett, der bare dampet grøt spises i tre dager. Denne typen vekttap er lov å bruke en fastedag. Del et halvt kilo grøt i like måltider, spis hver 2,5 time, drikk vann i pausene. Det er lov å ta med i dietten en liter kefir med lite fett, et par sure epler, en appelsin. For å lette avvisning av søtsaker, tilsett litt tørket frukt i grøten. I tillegg til vann kan du drikke en kopp kaffe eller grønn te om morgenen.

Oransje skiver og blomst

I 3 dager

Hvis målet å gå ned i vekt er et tap på 2-3 kg, vil en bokhvete diett i 3 dager med et variert kosthold hjelpe. Under den, under frokosten, spiser dampet usaltet grøt uten olje med en skje honning og et par tørket frukt. I lunsjmenyen er det lov å ta bakte ikke-stivelsesholdige grønnsaker, lite fett kjøtt, dampfisk. Om kvelden, spis bokhvete grøt og drikk et glass kefir. Deilig gryterett kan lages av korn.

7-dagers kosthold

Hvis du følger prosessen riktig, hjelper bokhvete diett i 7 dager med å miste en kilo per dag. på dette tidspunktet kan du spise dampet fersk grøt uten å krydre. Om morgenen er det lov å spise en skje honning fortynnet med vann, drikke kefir på ettermiddagen før måltider i en halv time eller etter det etter en lignende periode. Det er ingen begrensninger på inntaket av stille vann, men du kan ikke ta mineralvann. Hvis menyen med bokhvete-dietten i en uke er for stram, tilsett coleslaw, friske urter, frukt til den. Ved slutten av kostholdsperioden kan du legge sitronsaft og urter til grøten.

Kosthold i 14 dager

Et bokhvete-kosthold for vekttap på 14 dager anses som strengt, der bare kornslag uten kjøtt, melk, kylling og fisk er tillatt. Det siste måltidet lages fire timer før leggetid, salt, krydder, sukker, krydder skal kastes. Spis et halvt kilo steamet grøt i et døgn, drikk to liter vann og om ønskelig en liter kefir. Du kan drikke grønn te, legge til epleskiver, svisker, usøtede rosiner, tørkede aprikoser og honning til forskjellige i bokhvete.

Bokhvete Kosthold med Kefir

For å lette ernæring og redusere strenge restriksjoner anbefales et bokhveteett med kefir per uke. I sju dager i kostholdet, usaltet bokhvete grøt dampet med kokende vann uten krydder, er en liter kefir tillatt. Del et halvkilo kornblanding i like doser, spis det i like store porsjoner med 2,5 timers mellomrom. Ta kefir en halv time før måltider, 30 minutter etter, eller hell bokhvete gryn med dem i stedet for vann. Det er lov å legge kanel, tørket frukt til en fermentert melk kefirdrink. I tillegg til det, i følge instruksjonene, må du drikke mye mineralvann.

Tabellen viser tre alternativer for å følge en diett, som er forskjellig i sammensetningen av frokost-, lunsj- og middagsmenyen:

Kostholdsversjon Frokost Middag Middag
1 100 g grøt, en halv kopp kefir 200 g grøt, et glass stille vann, grønnsaksalat med vegetabilsk olje 100 g grøt, en halv kopp kefir, brød
2 100 g grøt, en halv kopp kefir, eple 100 g grøt, yoghurt, agurk
3 100 g grøt, en halv kopp kefir, cottage cheese 200 g grøt, et glass vann, kokt biff eller fiskekoteletter, kyllingbryst i henhold til en kostholdsoppskrift 100 g grøt, en halv kopp kefir

Bokhvete-diett: anmeldelser og resultater av å miste vekt

Merk følgende! Informasjonen som presenteres i artikkelen er kun til veiledning. Materialer i artikkelen krever ikke uavhengig behandling. Bare en kvalifisert lege kan stille en diagnose og gi behandlingsanbefalinger basert på de individuelle egenskapene til en bestemt pasient.

Vurder denne artikkelen
( Ingen vurderinger ennå )
Laerer Gansis